28 april 2009

Hall av idag

En av mina favoritfilmer är "Hans och Hennes" med Jonas Karlsson och framlidna Johanna Sällström. Den lantliga charmen och kärleken mitt ibland allt stök får mig alltid att flytta ut till koskit och flugor och hus som inte renoverats sedan jag vet inte när, på stuts - och det var ju delvis det vi till sist också gjorde. Tyvärr känner jag mig själv så väl att jag vet hur mycket mindre irritation som ett rent hem, rena barn och ordning omkring mig skapar. Just nu är vi inte där jag önskar - igen. Både vårt nyrenoverade kök och badrum är fulla av högar av skor, vinterkläder och ytterkläder för vår och sommar där allt tycks ligga underst eftersom hallrenoveringen tagit fart med stora kliv. Igår revs "rummet" runt trappan och trappan i sig och idag har valvet rivits, "hålet" i taket byggts igen och korkmattan rivits bort. Jag kom hem och lyckades nog övertala Mattias om att låta pärlsponten ska bli vita, fina väggar - innan visste vi inte hur mycket av den som återstod i tillräckligt bra skick. Imorgon ska visst golvet som tidigare tillhörde skrubben under trappan rivas upp och isoleras - det är ju inte för intet som Mattias är den föräldraledige i vårat förhållande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar