18 april 2009

Lördagskväll

Här behöver vi inte hitta på anledningar att fira utan för husfridens skull så kommer de ändå... Mattias tyckte tydligen att jag tjatat och hotat nog, för idag kopplades vår spishäll till sist äntligen in! Vår vitvarupark är fulländad och det firades förstås med en flaska vin, även om middagen var så simpel som kokt potatis och på samma sätt tillagad fisk (dock i grädd- och citronsås). Efter en låååång period av för långt skägg och smutsiga kläder så har min kära nu också skärpt till sig utseendemässigt och fått mig att minnas vad jag föll för en gång.


Nu har den snygge dock lämnat oss för en vattenpump så jag och Mio sitter som gräsänkor/-änklingar (eller om det nu finns något särskilt att kalla de ensamma barnen) och letar bilder på "metall", "hårdplast", "mjukplast" och "glas" för att pryda locken på kärlen i vår källsortering. Någon gång kanske Ragunda kommun kommer på att ta betalt för antal kilo man lämnar i brännbart men inte bara för den tron utan givetvis även för miljöns skull så är det ju kul att dra sitt strå till stacken (för även om inte jag lever om 100 år så gör ju mina ättlingar det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar