19 april 2009

"Och det har känts kyligt TACK VARE den hårda vinden"

Om man nu gillar kyla är det klart att man har vinden att tacka, men jag hade valt PÅ GRUND AV för jag tror att de flesta hade föredragit en mildare blåst. Det där med slarvig svenska är nåt jag ständigt hakar upp mig på för det var eg inte alls det jag tänkt skriva om...

Nej, min pappaledige sambo fick nämligen sitt andra jobberbjudande sedan vi flyttat hit idag, bara för att kontakter han känner genom sitt tidigare jobb vet att han "flyttat hem". Nu är det ju så att han inte är pappaledig i brist på annat utan för att ta hand om vår bebis i minst nio månader till så det blir nog ingenting av det där jobbet heller. Däremot gör det mig stolt att hans kompetens efterfrågas och den dag Viktor vuxit ifrån bebisstadiet och Mattias ska påbörja sin karriär som egenföretagare är väl ett gott rykte knappast något som skadar?!

1 kommentar:

  1. Vilka gosiga tår, passa på att snusa på dem, vips så är det stl 34 på dem.....
    /Marianne

    SvaraRadera