30 april 2009

Valborgsmässoafton

Det är inte så dumt med inneboenden, alls. Igår bjöd han oss på middag på hotellet med villkoret att ingenting under hundralappen fick beställas in... så det åts plankstek och file mignon (vad Mattias åt minns jag faktiskt inte) och dracks rödtjut. Min misstanke låg i att det beställdes in alkohol bara för att Viktor sedan skulle få köra en riktig bil hem (Saab 9-5:an), men hur jag än försökte så ville han aldrig erkänna något sådant... Glass till efterrätt och Mio pratade fortfarande om pizza-glass-och-klubba när han åkte till dagis idag. I gengäld bjöd jag imorse vår vän Viktor på ... havregrynsgröt! Men till kvällen väntas årets grillpremiär - biff på innanlår från nötkreatur, färdigmarinerade sweetchili-kycklingspett som jag hittade i frysdisken på IcaMaxi, färska champinjoner, chorizo, majsknyten, hotdogs och köttbullar. Kalla såser, sallad, paprika och pommes frites... Sedan väntar majbrasa vid Hanneforsbron och efter att vi igår kväll provåkt Mattias senaste "bygge" - åkgräsklippare med påkopplad gammal hästkärra - så tror jag att vi nu enats om att gå genom skogen ner. Nog för att det efter två vunna kubbsegrar var ganska kul att åka en sväng med ekipaget men jag är rädd att den ändå inte skulle orka dra upp oss för alla backar när vi vill hem igen och då blir det ju liksom en mycket tyngre börda än att bara gå.

2 kommentarer:

  1. Hej!Jo jag jobbar lite imellanåt,har dock aldrig jobbat inne på Brunkullan..Med en STOR nypa tålamod går det nog bra! =)

    SvaraRadera
  2. Elin Tyra Elisabet Holm varför svarar du inte på mina mail?

    sis

    SvaraRadera