4 augusti 2009

En dag kvar...

Varför framstår jag som den dumma och elaka trots att jag bara försöker (vill) skämma bort mina barn med min kärlek istället för med godsaker och glass gång efter annan?! Ett gott leverne där man kan längta och unna sig godsaker någon gång ibland är väl ändå en mycket bättre present än att få riskera sämre tänder, fettma och annat mindre hälsosamt?
Nåväl, det var bara en parentes men mitt i semesterpackningen fick Mio ett utbrott för att han inte fick glass och då behövde jag skriva av mig min irritation lite (Mattias är ju inte hemma så att han kan få all skit kastad på sig, delvis oförtjänt av det). Önskar att vi kunde vara sams nu när vi snart ska vara ifrån varandra så länge, men men...
Nu är jag på gång iaf, FÖR IMORGON ÅKER VI! Min packningslista har fått kodsystem, gul överstrykning betyder att saken är nerpackad i resväskan, turkos överstrykning betyder att det är nerpackat i necessären (men inte i resväskan) och rosa betyder att det ska inhandlas under morgondagen, osv... På golvet ligger en öppen resväska som är min och en som är barnens (även de ska ju vara borta lika länge om än inte lika långt bort) samt ett påbörjat handbagage som jag efter denna lilla paus nu ska fortsätta med.

1 kommentar:

  1. Ha det nu så JÄTTEBRA på er semester. Jag har nästan börjat räkna ner jag med tills vi åker. Men ännu är det 5 veckor och 2 dagar kvar=(

    SvaraRadera