30 september 2009

Snorungar

En förkylning har tagit sig in i vårt hem. "Det är sånt som händer", ja visst är det så och jag klandrar inte den som smittat oss. Barnen är värst drabbade so far, snoriga, nysiga och smått hostiga. Mio är m.a.o hemma från dagis resten av veckan och jag tackar min lyckliga stjärna för att huset blev sjukstuga just när höstens första (hem-)tenta skulle påbörjas. Nej, det sista var ironi, det finns väl sånt som är lättare att kombinera än just tentaskrivande i rummet intill samtidgt som barnen inte riktigt vill leka sådär sött, snällt och tyst med sin pappa som jag skulle önska (pappan har ingen vidare leklust han heller för den delen som det verkar). Tack och lov är det två veckor tills deadline men jag försöker ändå trotsa bacillerna som även jag känner av och påbörja upplägget av att omsätta vetenskapliga teorier i praktiska företagsåtgärder lite smått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar