28 oktober 2009

Att fokusera

Att det ska vara så lätt att jämföra sig med andra och hänga upp sig på snudd på obetydliga småsaker, som det där knappt märkbara kilot jag lagt på mig igen, skrynklorna på magen, att jag misslyckades med att tända upp vedspisen på de tre första försöken eller att jag fortfarande inte har en aning om vad jag vill bli när jag blir stor... Det är skrattretande men jag minns att det var kändes som hela min värld igår även om det känns som verkliga I-landproblem och bagateller nu.
Jag ska försöka uppskatta allt det vackra som jag åstadkommit här i livet mer framöver istället, som att jag (faktiskt!) lyckades tända upp vedspisen till sist, att jag burit och fött två fantastiska ungar (som dessutom i princip aldrig matvägrat och alltid somnat för egen maskin), att jag skapat mig ett fint hus, fångat en skitsnygg och bra kille, att jag tagit chansen att läsa vidare (som jag aldrig kommer ångra), osv.

1 kommentar:

  1. Krämbullsvolanger är klädsamt....... :-)
    /En som vet

    SvaraRadera