6 oktober 2009

Mat och möbler

Pizzan smakade bra, mycket bra. Min premiär för vedugnsgräddning alla kategorier. Men har man en bagarstuga i sina ägor så ska den väl nångång användas. Mätta och belåtna åkte vi för att hämta hem den kökssoffa som vi tidigare idag sett ut. Mattias kom häromdagen hem och berättade att Kalle minsann hade en hel hög med gamla kökssoffor om vi ville ha nån, och det är ju klart att vi ville! Har man ett gammalt hus på landet så är väl en kökssoffa ett lika stort måste som en katt, så nu återstår bara det där med katten... och att bygga ett sofflock. Stort Tack till Kalle! Och nu tror jag att Mattias nästan somnat så en kopp te och lite Andra Avenyn på SVT play (den enda serie vi fortfarande följer från tiden i stan) vore väl inte så dumt.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt det ser ut. Egen pizza verkstad. Inte illa! Mums!

    Ni ser ut att ha det mysigt i höstmörkret. Själv ska jag nu ge mig ut i snöovädret för att rida. / Catherine

    SvaraRadera
  2. Ah jag vill också ha vedugn!

    sis

    SvaraRadera