12 oktober 2009

Om vikten av barns tillit.

Mio och Mattias läser nya hemglassreklamen och pratar om att köpa kombipaketet av 91:an och Pucko (Mio vet inte vad "pucko" annars är):

Mattias: Jag ska ha alla Pucko.
Mio: Neej, jag ska ha alla Pucko!
Jag: Jag ska vara ett Pucko.
Mio: Neej, jag ska vara ett Pucko! Haha...

Och om någon börjat fundera på julklappar till mina barn. De (vi) önskar sig inte leksaker, möjligtvis Duplo, Mio önskar sig alla Byggare-Bob-maskiner, och en röd mobil och en grön skoter, om det nu klassas som leksak. De önskas åtminstone absolut inte leksaker som låter! Helst önskar jag dem upplevelser, som att få följa med den äldre generationen på badhus och liknande.

2 kommentarer:

  1. Mio kan få följa mig på zoo i köpenhamn, det kan han få i för tidig julklapp! Asså jag gillar ju inte zoo egentligen för det är att utnyttja djuren för mänsklig förströelse (ehhe), men man ställer ju upp!

    stormoster, aka. "Fighter" (kompis till Thunder i mammas nya kille)

    SvaraRadera
  2. Många Byggare Bob maskiner finns till salu här (Kranis, Skopis, Bandis, Menta, Trixie, Grålle Conta + Byggare Bob själv och Maja) lätt begagnade men välskötta.
    Hör av dej om intresse finns!
    /Marianne

    SvaraRadera