5 november 2009

Det är väl inte för tidigt för julkänslor, eller?


Jag har kokat pepparkakskola, den blev mycket, mycket god. Farligt god, som att vräka i sig pepparkaksdeg ungefär! Receptet har jag hittat här. Collaget gjorde jag medan de stod på kylning men smaken kan ju inte förmedlas bättre bara för att de ligger skurna i en ask så det får vara så.

Min näst godaste pepparkaksassociation är snyggingen nedan. Om någon förresten tycker att jag fotar Viktor med än Mio så är det så. Viktor har ju liksom inte samma möjlighet att gå/springa/hoppa/rulla eller ens krypa därifrån - än. Så jag passar på medan jag har chansen! Jag minns förresten att jag tyckte att det var svårt att ta julkort på bara Mio i fjol. Då hade jag inte en aning om det där med att få två barn att sitta någolunda stilla och att få fyra ögon att titta åt samma håll (bägge skelar emellanåt, mest när man fotar konstigt nog)... Men det har ju sin charm det med så jag ska inte klaga, bara konstatera att det finns tillfällen då varken mutor eller (gud hjälpe mig) hot fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar