16 november 2009

Det måste gå att få till ett roligare inlägg än försäljningen av Viktors barnvagn

Jag hade knappast väntat mig att kommentarsfältet skulle gå varmt fast skulle någon vilja ha den vore det ju onödigt att kosta på Blocket med detsamma... Det blir ungefär samma text där med så det var ju inget större besvär att lägga ut den här med (plus att det ju faktiskt genererade i några kommentarer).

Det har gått ganska bra med grupparbetet idag iaf. Jag hade tänkt koka chokladkolor nu ikväll men jag inser att jag är för trött, dåligt med sömn i natt och mycket energi lagd på pluggandet har gjort sitt. Det är ju knappast jul än på ett tag...

Imorgon hoppas jag att vi får vaccinera oss mot influensan som går, 114 konstaterade fall i Jämtland nu läste jag. Vårt resonemang är dels att lyda den allmänna rekommendationen och dels att (förhoppningsvis) slippa bli sjuk nu, främst för barnens skull. Hur det egna immunförsvaret kommer reagera längre fram kan ju ingen veta men jag väljer att lita på att det ligger tillräckligt med evidens bakom och att de lärda vet vad de gör. En "vanlig" influensa skulle jag aldrig vaccinera mig mot och även om de säger att den här ofta är lindrigare så har det ju blivit en sån spridning av den och då gör jag vad jag kan för att dra mitt strå till stacken.

Jag tror att det blir en tidig kväll ikväll, en dusch innan hade suttit fint men varmvattenberedaren står isärplockad ute på bron så det blir nog ingenting av med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar