19 november 2009

Såhär får det bli

Även om det innebär att jag installerade Firefox nästan helt i onödan...

Jag har nu suttit och kopierat in hela min gamla husblogg i ett worddokument för att kunna stänga den bloggen och öppna en ny (eftersom man bara kan ha en blogg.se-blogg per mejladress) eftersom jag på slutet inte känt mig nöjd med blogspot. Ombyte förnöjer (?) så hädanefter är det elintyras.blogg.se som gäller!

Och om det där med att blogga över huvudtaget:

Jag har "gått hemma" som frivilligt arbetslös/höggravid, timanställd, föräldraledig och distansstudent i över 3,5 år nu. Hur man än gör så skapar det ett visst mått av utanförskap som man slipper när man är i arbete. Att genom en blogg kunna känna sig som en i mängden i den stora cybern är ett av de skäl som finns för att jag driver blogg. Sedan jag flyttade ut på landet känns det extra bra att kunna hålla kontakt med nära och kära som jag flyttat ifrån eller som redan innan bodde långt härifrån, genom att blogga text och foton från det som är mitt. Att kunna "skriva av mig" är ännu ett skäl, även om jag för det mesta inte låter det bli särskilt djupt. Att kunna titta tillbaka och minnas är ännu ett skäl.

Den nackdel jag känner med bloggandet är att jag ibland märker att människor jag umgås med är lite rädda för att låta sig bli fotade av mig eller att saker de säger ska offentliggöras genom min blogg. Så är det INTE! För tillfället vilar flera tunga förtroenden hos mig och jag publicerar inte längre foton på andra än den närmsta familjen.

Jag har funderat över det jag nu tagit upp under en tid och insett att fördelarna som en blogg ger mig överväger. Jag kommer inte blogga i evighet och jag antar att det kommer mattas när hemmaliv (äntligen) byts mot jobb, men tills dess hoppas jag att blogg.se än en gång ska fylla mina syften och förmedla mina budskap med belåtenhet. Välkommen att följa mig vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar