16 april 2009

Aprilväder

Jag vet, det kommer ALLTID bakslag men att dels ha gjort morgon med bebisen kl 06.30 och dels ha mötts av ett tunt lager snö vid första blick ut genom fönstret gjorde att starten av dagen blev lite si sådär.


På agendan står besiktning av darlings räcerbil (med nypålagda sommardäck, för det är hans vinterdäck på bild) och för att lyckas med det efterföljande ska jag följa med och sitta snällt bredvid. Jag måste nämligen hämta hem den matlåda jag halvt lämnat i hopp om ett snabbt tillfrisknande och halvt glömt i kommunhusets matsal. Jag är lite tveksam till om ett kvarlämnande i ytterligare sex dagar och det faktum att lådan innehåller lax skulle ge mig det intryck jag eftersträvar.


Nu närmast väntar en fight med son nr 1 som tydligen känner för gråt och pyjamas istället för frukost. Men sedan väntar nog tilltugg och dagens andra kopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar