18 april 2009

Efter att ha tittat lite extra i dikena här hemma hela veckan nu så hittade jag äntligen vårens första tussilagor! Fast inte här hemma bland åkrar, ängar och skog utan vid ICA, i ett dike längs riksväg 87. Så kanske är tussilagor ett fan av koldioxid?!
Nu är veden färdigkluven (inte huggning för det är tydligen det man gör i skogen) och så mycket lättare och roligare det var idag! Mindre blåst, bättre på fötterna (fast inte bra) och strålande sol. Och även om jag aldrig hade trott att jag skulle börja låta som dem jag tidigare föraktat så var det faktiskt skönt att få röra på sig! Efter en vecka i sjuksängen så ser jag fram emot att snart få börja träna igen, mycket därför har jag köpt chips och dip till kvällen...

1 kommentar:

  1. Hej Elin Tyra! Vårens första Tussilago hittade vi här redan för dryga veckan sedan.
    Idag så har både Tofsvipan och Storspoven visat sig för den morgonpigge vandraren.
    O-bygdens bäste skidåkare- ja han brukar bli runt placering 100 på Vasaloppet varje år.
    Han heter Erik om du undrar. Det är killen som ska ta ner stortallen på baksidan utav huset.Det blir under veckan som kommer.
    PS du skriver väldigt fyndigt och bra i din blogg! jag blir både stolt och glad när jag läser! hälsningar pappa

    SvaraRadera