19 oktober 2009

Det är INTE så jag längtar tillbaka

Kom till stadens busstorg kl 21.17 igår och hade missat alla stadsbussar med två ynka minuter. Bestämde mig för att börja gå istället för att vänta 28 minuter till på nästa buss, och vid Tavelbäcksskolan, med ca 5 minuters promenad kvar, blev jag omkörd av vad som skulle varit "min" buss. Jag har gått till skolan nu på morgonen med, med kaffetermos i veckan. För varje dag sparar jag 60-70kr på att gå istället för att åka buss och på att inte köpa 2-3 koppar kaffe i skolans caféteria.
När jag kom igår var det mörkt men när jag gick ut idag möttes jag snabbt av allt skräp som Hemvägen tycks ha pyntats med den senaste tiden. När jag sedan passerade Odensalagatan insåg jag också att flera av "mina" hus där har klottrats på och det är sånt som gör att jag inte längtar tillbaka till stadsliv. Däremot uppskattar jag gatubelysning som aldrig förr!
Nu väntar föreläsningar i miljöpsykologi, passande nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar