18 oktober 2009

Stora städer

Stockholm, (eg Kungsängen) var fullt av regn och blåst men jag har provåkt stridsvagn 90 och blivit bjuden på både lunch, kaffe och bulle. Bjuden och bjuden förresten, som den skattebetalare jag är var det väl mer så att jag bjöd mig själv, men någon annan hade ju åtminstone lagat maten och kokat kaffet. Sedan har jag fått lite mer info om vad vår vän Viktor ska i Afgahanistan och göra med.
Natten har spenderats i Uppsala, hos ett par av alla de otaliga släktingar, vänner och bekanta som man alltid lovar att hålla kontakt med och svänga in hos när man åker förbi... och som för en gångs skull blev av! I detta fall en kusin till Mattias pappa, som både bjöd på gott sällskap, restaurangbesök, skön säng och välsorterad frukost så de kan nog vänta sig fler besök!
Till kvällen blir det bror Joels tur att hålla med husrum i Östersund. Där blir jag till på torsdag, några dagars vila från dator och familj men med desto mer skola. Även helgen ska sedan spenderas i Östersund, men det är en annan historia...

1 kommentar: