1 oktober 2009

Första oktober, första frostnatten

Mitt sällskap för stunden. Älskar hans tussiga hår! Min lilla skapelse.

Jag och Mio har bakat kaka, med passionsfrukt i glasyren. Jag har inte smakat än men i helgen får vi besök så det är bäst att det smakar! Funderar på att göra chili- och ingefärschokladbollar imorgon som gardering (INTE garnering) men det beror på när the man of mine ska åka och handla. Själv har jag ju en tenta, ett grupparbete och en bok om trädgårdsterapi som konkurerar om uppmärksamheten. Samt två barn, man och ostädat hus... Jag gissar att man inte får klaga över hur fruktansvärt skräpigt det blir av ved så det är väl bara att ta fram sopen, igen. Jag önskar förresten att Liam kommer snart (OM han kommer) för fasiken vad blom- eller bananflugor vi fått! Och apprå på att komma så kom Mattias nyss (in) och snabbt ut igen och oj vad Viktor blev ledsen! Jag har funderat en del på hur det där med separationsångesten skulle fungera nu när vi är hemma så mycket båda två (Mio grät så fort han såg mig och insåg att han satt hos någon annan) men Viktor har valt sin pappa, det är honom han skrattar och gråter med medan jag är den mer neutrala andraföräldern.



1 kommentar:

  1. Vilken goding! Man kan ju inte annat än bli glad när man ser en sån snygging!
    /Marianne

    SvaraRadera