29 oktober 2009

Idag känns min dag som när kändismammorna i Mama får lista sina.

Vakna, duscha, väcka två söta barn som gärna vill klä på sig och äta frukost, tända upp*, sätta i motorvärmaren, dricka kaffe i lugn och ro, smink och tandborstning, lämna på dagis, hem till mejlen, softa, äta lunch, leka med bebis och sedan hämta på dagis igen. Faktum är att idag är min första dag med bara Viktor sedan BB! Jag har varit hemma med båda när Mattias jobbat förr men sedan vi lämnade Mio på dagis är det bara jag och Viktor, och just nu bara jag för Viktor sover sött i vagnen här utanför. Jag har lagt skolböckerna åt sidan och "finns bara på mejlen" utifall den andra halvan av gruppen jag tillhör i miljöpsykologin skulle höra av sig angående det grupparbete vi ska göra. Jag unnar mig Morgonpasset i P3 på radion i köket medan jag sörplar kaffe och ströläser bloggar så länge.
*Jag lyckades tända upp vedspisen imorse med bara lite papper och glöden som fanns kvar sedan igår! Värt att notera för trots att vi köpt braständare (eller vad det nu heter) så lyckas jag fortfarande oftast inte...

1 kommentar:

  1. Oj vad länge sen jag läste din blogg, vad bedårande han är viktor=) Mio oxå såklart.

    SvaraRadera