29 oktober 2009

Oj, vilka (försök till pegagogiska) diskussioner det kan bli med en 3-åring


[...] så min mamma Lena, det är din mormor och din farbror Emil är pappas bror. Och om du får barn så blir du deras pappa och jag blir deras farmor. Pappas farmor hette Ingrid, hon är död nu men din farmor lever [...]


Efter att ha diskuterat våra olika släktskap fram och tillbaks genom hela middagen insåg Mio till sist att "När jag blir stor och får barn och jag blir deras pappa och du mamma blir deras farmor, då får jag välja vilket godis jag ska köpa. Då ska jag köpa lakritsgodis!" Sedan spårade diskussionen ur, eller bytte åtminstone ämne, för Mio har nu också bestämt att när han blir stor och får barn och allt det där, då ska pappa köra 9-5:an och jag en lila bil och själv ska han ha en gul som kostar jättemycket pengar. Viktor skulle få åka med i någon av bilarna han med men det har jag glömt nu.

Idag är och har varit en underbar dag och ikväll kommer våran Tise hem igen! Det är inte så jag skulle vilja vara föräldraledig/hemmafru på heltid men någon dag ibland...

1 kommentar:

  1. Hahaha, det är så roligt att läsa om vad barn i 3-årsåldern säger. De har så mycket roligt att berätta. Härligt!

    Och förresten, jag är också lite brydd att hon fortfarande har 74 (jag har väntat länge känns det som) men hon är ganska kort så jag gissar att det beror på det. Bodysarna börjar dock bli lite för korta i ärmarna så idag har jag köpt ett par i strl 80.

    SvaraRadera