12 oktober 2009

Lagom glamourös vardagskväll

Trots kommentarer till min fördel håller Mattias fortfarande inte med om att han "borde" (=ska) byta däcken på den bil som går under betäckningen "min" även om den ekonomiskt sett är precis lika mycket hans. Det blir alltså bara två däck som han byter åt mig, och två åt sig själv. Skam den som ger sig och det är ändå inte jag som ska halka iväg till dagis imorgon bitti. Nog för att jag är rädd om dem och inte vill vara med om några olyckor, men jag byter (och syr) faktiskt alltid gardiner, ser när återvinningen behöver tömmas och håller reda på vilka kläder som barnen vuxit ur - sånt som drar ner hans så kallade jämställdhet så det skriker om det!

Ikväll gjorde han dock fika åt mig så lite kärlek finns tydligen kvar ändå, eller om han göder mig fet innan han dumpar mig... Nu tittar han på "Ten inch hero" och om jag inte haft så fullt upp med att designa om bloggen hade jag joinat honom för det verkar vara en film i min genre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar