13 oktober 2009

Jag vet att det kommit mycket mer snö på andra platser men vi har åtminstone fått en liiiten ranson, och det är den största hittills!

Mio frågar varje morgon om vi inte ska åka skoter idag. Jag har fått Mattias på bättre tankar (han gick visst att muta, haha) så idag åker troligtvis vinterdäcken på. Jag hade hoppats in i det sista på att vi skulle kunna köra till Stockholm på sommardäcken på lördag för det kommer slita på dubben (och miljön) med så mycket asfalt, men vi ska ju ta oss härifrån och fram till E4:an med, på natten dessutom... Men kanske att de sista extraljusen kommer på plats iaf och att bilen kan få sig en tvätt för att höja skönhetsfaktorn något. Bilen är viktig för mig, den är min förlängda arm och det är klart att jag måste ha en snygg arm! Eller nåt...
Jag har fått klarhet i vilken bok som gäller inför nästa veckas seminarie nu, och det var inte den jag tänkt börja läsa i så det var tur att jag väntade ut besked. NU ska jag däremot bänka mig med den, och inte att förglömma en kopp kaffe intill. Köksoffan är förresten en mycket bra pluggplats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar