26 oktober 2009

Mattias och Mio bakade muffins ikväll men kombinationen av dunkelt ljus och min begränsade fotoförmåga...

...gjorde att det får bli en bild av mig i min nu färdigstickade sjal istället.

Muffinsarna smakade bra, grön glasyr och rosa hjärtan till trots. Dock har jag börjat märka att vikten sakta tickar uppåt igen så det blev verkligen inget frosseri. Och om jag tyckte att det var svart om kvällarna tidigare i höst så är det berkligen SVART nu när skymningen träder in redan vid middagstid, och fortfarande har jag inte tagit mig ut på några längre mörkervandringar än till vedboden... men gymmet imorgon då då! Dessutom tror jag att fler små glas av alkohol än vad figuren verkar kunna hantera har blivit druckna under sommaren och hösten så jag har tagit mig an en vit månad med start igår. Det kan helt klart bli för mycket av det goda... men för att återkomma till den stickade sjalen så tror jag inte att stick-intresset i sig innefattar någon typ av riskbeteende för min del. Har ett grått nystan och ett par, av mamma lånade, stickor i stl 10 liggandes en bit bort men jag har inga problem med att avstå! Men om några mörka veckor till så... kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar