9 oktober 2009

Mina fredagar

När man liksom oss i den här familjen "nöter" på hemmet i stort sett alla av veckans dagar (inga 40-timmarsarbetsveckor på bortamark) så är det skönt att ta fredagarna till städning för att sedan kunna avnjuta helg i ett renlighet. Så tycker iaf jag och oftast får jag med mig Mattias även om det verkligen inte är han som kommer med initiativet, haha! Nu är iaf rent både inne och ute (där tar han minsann initiativ men så är det ju han själv som stökar till det mesta med, med alla sina bilar, motordelar och verktyg) och i ugnen står tom en mjuk kaka på gräddning. Fredagar brukar ju som oftast också inebära att den ena av oss vuxna lagar 3-rätters till den andra men ikväll står pizzagräddning med bland annat hela familjen-in-law på agendan så den Grekiska Afton jag tänkt bjuda min darling på får vänta tills imorgon.

Bara kakan blir klar ska jag ta med mig Vicke Pick ut till de andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar