18 november 2009

Jag är mycket glad över att jag tagit vaccinationen!

I natt vaknade jag med värk i hela kroppen och medan jag steg upp och tog en Ipren så började jag frysa enormt. När Mattias sedan skulle värma mig gick inte det för både han och jag hade ont i våra vänsterarmar... Jag låg och önskade att något av barnen skulle vakna för i ett skåp i deras rum finns ett duntäcke som jag tänkte lägga ovanpå det vanliga täcket tills Iprenen började verka och jag till sist somnade om. Poängen i detta är att jag kände mig döende trots att jag inte ens har den riktiga influensan utan förmodligen bara en biverkning som ska gå över inom något dygn, hur skulle jag då känna mig om jag blev sjuk på riktigt?! Det är så längesen jag hade en riktig feber-och-värk-i-kroppensjukdom att jag inte minns hur man gjorde. Det värsta är att jag var riktigt motiverad till att ta upp träningen igen idag!

Grupprapporten i miljöpsykologi är inskickad nu, fortfarande några tusen tecken för stor men vi chansar och tänker att eftersom man bara kan bli godkänd eller icke så...

Jag ska snart hänga med till Hammarn en sväng, bland annat för att utöka förrådet av Ipren. Just idag är min bil vår och tanken var att Mattias skulle ta den till besiktningen men jag kan/vill inte riktigt lämna över hela ansvaret till honom, ungefär som att jag inte vill skicka honom att köpa ytterkläder till barnen och riskera att de får gå i en, i mitt tycke, ful overall hela vintern... Jag vet att det går mot mina principer om jämlikhet men det är den bistra sanningen. Senare idag kommer Viktor d.ä och Mio jublade innan dagis om att det ska bli tacos till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar