1 november 2009

Julklappsverkstad

"Råkade" hitta den bortglömda påsen med stuvbitar från Frösö Handtryck när jag tidigare idag skulle sy ett överdrag till kökssoffsdynan av det grå tyg (närmast kameran) som inhandlades på IKEA igår. Förutom dynöverdraget blev det även två juldukarför det är verkligen inget jag har, eller vill ha, i överflöd, men med rätt tyg så...! En rödvit duk med gatumönster blev det och en med julsångsstrofer i tryckta korsstygn, redo att läggas fram om en månad.

Jag erkänner villigt att när min mamma undrade om jag ville ha en symaskin i 20-årspresent så var det inget som jag direkt jublade över, men i brist på annat så tackade jag och tog emot. Det är något jag inte ångrar. När barnen om en stund gått till sängs och bror Joel skjutsats till bussen så ska jag sedan sy efter en idé och det mönster jag hittat på nu i eftermiddag. Om resultatet blir bra så blir det en perfekt julklapp till de flesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar