1 november 2009

Och om 61 dagar är året slut

En bild från kvällen igår. Jag, bror J och Mattias roade oss med associationsleken (stavning?) där det gäller att nämna nånting, denna gång en bil- eller motordel, på samma bokstav som den förres ord slutade på, som motor - ratt - tändningslås, osv. Efter alldeles för många ordavslut på R och L (testa själv!) så övergick vi till frågespelet "hur fan visste du det?". Under kvällens gång hann vi även med flera koppar av det choklad-te jag inhandlade på Lagerhaus tidigare under dagen. Till idag har jag sparat att sätta på plats flera av de IKEA-prylar som också inhandlades, så som fler krokar i badrummet så att handdukar och pyjamasar slipper slåss om de få som är, samt en spegel som kan vinklas så att man i helfigurspegeln även kan se hur man ser ut bakifrån. Jag har lyckats övertala Mattias (tror jag) om att bara han och jag ska besöka Birsta ännu en gång närmare jul för att insupa julstämning och shoppa julklappar på tu man hand.


Bror Joel är som sagt på besök, tills ikväll. Det är han i rutig skjorta som mina barn i övrigt lägger beslag på så snart han visar sig.

Ny månad idag och för första gången på länge skiner solen in genom de dåligt putsade fönstren. Tänk att om (bara) 4 veckor är det första advent! Då hoppas jag på mer snö än den lilla frost som fanns för någon dag sedan då jag och Viktor promenerade förbi en med nypon pyntad "vägpinne" och jag lyckades ta fotot ovan. Riktigt snyggt om jag får säga det själv!

2 kommentarer:

  1. Har du sett?

    http://ltz.se/nyheter/motor/1.1474462

    /Marianne

    SvaraRadera
  2. Snubblade över din blogg när jag på vinst och bevåg gjorde en googlesökning efter en vinkelbar helfigurspegel - märklig värld haha! Nu bara måste jag veta vad den hette? Har letat på IKEA men aldrig funnit någon sådan så om du vill får du jättegärna maila mig namnet på malin90_@hotmail.com
    Tack på förhand!

    SvaraRadera