2 november 2009

Om jag bara inte sytt sådana småkrokiga raksömmar eller blivit så stel i nacken efter bara nån timme vid min maskin.

Jag är i en skoltrött period. Att sitta koncentrerat och läsa har alltid varit svårt men nu är det svårare än vanligt och hela kvällen har jag fantiserat om att jobba i en liten sybutik istället. Sy lite, småprata lite med kunder, sälja lite, dricka lite kaffe... kravlöst. Inte särskilt rikt kanske men det mesta ger iaf mer än nuvarande sysselsättning.
Det är inte så att jag känner mig fattig nu för även om ingen av oss inkasserar "riktig lön" så har vi heller inte så höga omkostnader. Det är heller inte så att jag tänker sluta plugga, även om jag just nu inte har någon större lust att rehabilitera någon annan än mig själv. "Karriär" kan jag liksom göra när jag är 40 och barnen flyttar hemifrån, om jag känner för det. Min kandidatexamen vill jag ändå ta men när sommaren kommer och den förhoppningsvis är klar så tar jag nästan vilket skitjobb som helst bara jag slipper sitta hemma med ordet "disciplin" hängandes över huvudet och Mattias alldeles för nära till hands för att kunna hålla sams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar