23 april 2009

Som min första läsbok i åk 1 hette: Blå Rosen

Det var längesen jag såg de vackraste av rosor - de blå, så när jag idag fick syn på sådana på en av Hammarns två (!) blomsteraffärer så kunde jag inte låta bli att köpa hem en till min kära.

Tanken är att jag, ensam och instängd i köket, ska göra i ordning en intervjuguide till en grej imorgon men med en son som inte alls är lika pigg på att städa som vad hans pappa önskar att han vore så är det inte det lättaste... Men förut idag var Mio på desto bättre humör och bjöd mig på både tårta och godis! Jag kan tipsa om en hemsida jag ramlade in på häromdagen och som hade så mycket fint i leksaksväg att jag inte kunde låta bli att handla lite: blå elefant. Redan idag kom min beställning med posten (denna vecka har de dessutom fri frakt) och Mio fick då både trägodisar (kakor) i en fin liten burk och en leksakstårta med kniv så att man kan leka att man skär isär tårtbitarna som annars sitter ihop med kardborre.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar