15 oktober 2009

Torsdag

Jag har vant mig vid att rörelser i ögonvrån (från fönsterhåll) är kossor. Klassisk betingelse eller nåt, för den som hängde med på psykologin. Jag fasar iaf över den gång rörelsen i ögonvrån inte kommer vara en ko för då spricker ju min inlärning - plus att risken alltid finns att det kan vara en björn! I lördags sköt jaktlaget fem (!) älgar och även idag tycks de ha skjutit nåt och jag tror att det statiskt sett ökar chanserna för att nya djur på gården ska vara björn, eller? Hur som helst så fick vi älgfärs, -stek och -filé igår och det var inte alls dumt, även om det bara fyllt frysen än så länge. Mattias har visst förtjänat det genom allt det arbete han gör men som jag inte förstår, fast jag minns att han lagade husbil medan jag höll ett parasoll som paraply under ösregnet och över oss, så kanske har jag viss del i köttet jag med.

Jag har läst färdigt för idag och skulle bara kolla mejlen (webct), men så hamnade jag här... har fortfarande inte kollat mejlen. Men jag har faktiskt börjat sticka och tro det eller ej men jag minns hur man lade upp maskor! Nu har de fem jag utgick ifrån blivit 19, resultatet ska bli en trekantig sjal och damen i sybehörsaffären rådde mig att börja längst ner. Sagt och gjort. Ikväll är förresten "projektkväll" för att det var lättare att byta dag från onsdag till torsdag än att byta sändningstid på Bonde söker fru... Då stundar med andra ord mer handarbete för min del, och även för Mattias och hans bror, fast i deras fall bland kyla, motorolja, metall och smuts. Jag föredrar att sitta inne med mitt broderi, spellista "1" på Spotify och en kopp te.

1 kommentar:

  1. Haha, undrar om det var samma dam som rekommenderade mig att sticka en trekanig sjal, av färdigrandat garn? Jag har kommit till hälften ungefär och nu är jag less. Preciss som alla andra gånger jag fått för mig att handarbeta=(

    SvaraRadera